IKT-műhely

ikt_muhelyAz Educatio KHT. és az egri Eszterházy Károly Főiskola rendezésében 2008. július 7-9. között került sor az “IKT-műhely” címre hallgató rendezvényre. A szakmai műhely célja volt, hogy a résztvevő pedagógusok IKT segédanyagokat teszteljenek, mégpedig igen szokatlan (de hozzá tenném, nagyon is praktikus) módon: a rendezvény ideje alatt összesen 14 bemutatóórát (igazi, hús-vér diákokkal) lehetett nyomon követni és véleményezni. A bemutatóórákon interaktív táblát, szavazórendszert és digitális tananyagot használtak a tanárok és a diákok. Tantárgyakat tekintve is változatos volt a kínálat: irodalom, történelem, angol, matematika, fizika, környezetismeret, kémia, biológia, komplex természettudomány. A legfiatalabb diákok 4. osztályosok, a legidősebbek 11. osztályosok voltak.

A rendezvény (a konferenciákon megszokott kisebb csúszásoktól eltekintve) zökkenőmentesen zajlott. Minden résztvevő tesztelő rengeteg tapasztalattal térhetett haza, hiszen nem csupán érdekes tanórákat láthatott, hallgathatott, hanem megtanulta/megtapasztalta azokat a szempontokat, ami alapján képes lesz értékelni egy-egy eléje vetődő digitális tananyagot, aktívtáblás feladatot vagy olyan óravázlatot mely interaktív, digitális tananyagokat is tartalmaz. Ennek a tanári szempontrendszernek a kialakítását a mai digitális/internetes világban nagyon fontosnak tartom. Az informatika (ahogy maga a fogalom is utal rá) nem a számítógépről, a legújabb hardver és szoftver termékekről szól elsősorban, hanem arról, hogy hogyan válogathatjuk ki/értékelhetjük, majd pedig hogyan csoportosíthatjuk/rendszerezhetjük azokat az információkat melyekre felgyorsult digitális világunkban szükségünk lehet. Az oktatásban a pedagógusoknak is lépést kell tartania modern világunkkal, ezért nagyra értékelek minden olyan rendezvényt/képzést mely azt célozza meg, hogy fejlessze a pedagógus digitális kompetenciáját. Kissé elcsépelt szó – a kompetencia – de mégis a legkifejezőbb.

A bemutatóórákon kívül több plenáris előadás is méltán szolgálta az előbb említett célt (digitális kompetencia fejlesztés). A résztvevő közel 100 tanár megismerkedhetett a Smart és a Promethean cégek aktívtábláival és szavazórendszereivel. Találkoztak olyan web2-es alkalmazásokkal, melyeket az oktatásban is felhasználhatnak, pl: GoogleDocs, Flickr, Delicious… Továbbá a műhely egész ideje alatt megoszthatták egymással véleményeiket, ötleteiket melynek végeztével – remélhetőleg – minden résztvevő úgy vonult el a nyári szünetre, hogy fejében már a jövő tanévhez kapolcsódó új ötleteket rendezgette.[/lang_hu][lang_en]Az Educatio KHT. és az egri Eszterházy Károly Főiskola rendezésében 2008. július 7-9. között került sor az “IKT-műhely” címre hallgató rendezvényre. A szakmai műhely célja volt, hogy a résztvevő pedagógusok IKT segédanyagokat teszteljenek, mégpedig igen szokatlan (de hozzá tenném, nagyon is praktikus) módon: a rendezvény ideje alatt összesen 14 bemutatóórát (igazi, hús-vér diákokkal) lehetett nyomon követni és véleményezni. A bemutatóórákon interaktív táblát, szavazórendszert és digitális tananyagot használtak a tanárok és a diákok. Tantárgyakat tekintve is változatos volt a kínálat: irodalom, történelem, angol, matematika, fizika, környezetismeret, kémia, biológia, komplex természettudomány. A legfiatalabb diákok 4. osztályosok, a legidősebbek 11. osztályosok voltak.

1 megjegyzés


  1. Kedves Attila,
    Önnek melyik óra nyerte el a tetszését?
    Mi a véleménye a magyar és a történelem óráról?

    Idéz | Posted 2008/09/01, 16:55

Megjegyzés