Moodle 1.9 újdonságok

http://docs.moodle.org/en/Release_Notes#Moodle_1.9
Az itt található lista alapján az alábbi újdonságokra hívnám fel a Moodle felhasználók/adminok figyelmét:

  • Napló: teljesen újraírták a modult. Fejlesztették az import/export lehetőségeket, s elsősorban arra törekedtek, hogy egy (excel) táblázathoz hasonló felületet/szerkezetet hozzanak létre. Ezt használva, manuálisan is beleírhatunk a naplóba, de különféle szempontok alapján beszámolókat (report) is készíthetünk a segítségével.
  • Célok, eredmények: a kompetencialapú oktatáshoz látszik közelíteni ez a lehetőség. Felsorolhatjuk a fejlesztendő kompetenciákat, sőt értékelésükre is lehetőség nyílik.
  • Csoportok: végre, végre! Azt hiszen rengetegen vártunk már arra, hogy olyan tanulói csoportokat alakíthassunk ki, melyeket csak bizonyos tevékenységekhez, csak bizonyos forrásokhoz tudunk hozzárendelni! Nos, a Moodle 1.9 ezt ígéri nekünk!
  • Cimke: angolul a jól ismert TAG szavacska. A felhasználók cimkék segítségével megadhatják saját érdeklődési körüket.
  • Jegyzetek (Notes): felhasználókhoz kapcsolódóan készíthetünk jegyzeteket. Példaként azt olvashatjuk, hogy egy tanár a csoportjába tartozó diákokról tud jegyzeteket készíteni!

A többi javítás/fejlesztés nem kötődik szorosan a pedagógiai munkához, de technikailag/gyorsaságban sokat javíthatnak a rendszeren (s így az oktatás minőségbeli megítélésén is). Az adminisztrációs lehetőségek, beállítások is sokban módosultak, de ezek teljes megismeréséhez rengeteg idő, teszt és próbálkozás szükséges.
Összeségében – még kipróbálás nélkül – azt mondhatom az 1.9-es verzióról, hogy jó irányba történtek a lépések, fejlesztések. Ha már csupán a csoportokkal kapcsolatos eddigi hatalmas űrt sikerül betölteni, akkor már megérte kiadni az új verziót. Nekünk – felhasználóknak, tanároknak, adminoknak – pedig megéri használni majd az újabb verziót!
Ha valaki megosztaná tapasztalatait az új verzióval kapcsolatban, bátran írjon ide egy kommentet!

Megjegyzés